Klantenservice medewerker CV voorbeeld & uitleg

Een CV nodig voor jouw nieuwe baan als klantenservice medewerker? Werken op een afdeling klantenservice is vaak een goed begin van je carrière. Je kunt hier op verschillende gebieden veel ervaring opdoen.

Wil je graag werken als klantenservice medewerker? Begin dan met een goed cv. Op deze pagina geven we je tips voor het schrijven van een perfect cv klantenservice medewerker.

CV voorbeelden klantenservice medewerker in PDF

Kies de CV voorbeeld klantenservice medewerker die bij jou het beste past.

De opbouw van je cv klantenservice medewerker

Ga je een cv schrijven? Denk dan goed na over de opbouw. De volgorde van de verschillende onderdelen is namelijk erg belangrijk. Over het algemeen wordt de volgende opbouw gehanteerd:

Contactgegevens

Start bovenaan je cv altijd met je contactgegevens. Deze bevatten: je naam, telefoonnummer, e-mail adres, woonplaats en eventueel een link naar je LinkedIn profiel. Door deze gegevens bovenaan je cv te plaatsen kan een recruiter of werkgever je gemakkelijk bereiken.

Marcel Der Duren
Parkstraat 88
1234 LL AMSTERDAM
Nederland

marcel@email.nl
06-12345678
19-04-1928
nl.linkedin.com/marcel

Persoonlijke inleiding: wat is jouw doel?

Als klantenservice medewerker vertegenwoordig je een bedrijf of merk. Het doel van je cv klantenservice medewerker is om de werkgever een idee te geven van jouw kwaliteiten. Waarom ben jij geschikt om dit goed te kunnen doen? En hoe ga jij het bedrijf helpen om de klanttevredenheid te verbeteren of meer producten te verkopen? Probeer dit in je cv te benadrukken.

Je eerdere werkervaring

In dit onderdeel vertel je over je werkervaring. Doe dit puntsgewijs en in chronologische volgorde. Hiermee zorg je voor overzicht. Richt je vooral op de functies die gerelateerd zijn aan deze baan als klantenservice medewerker. Of op een baan waarin je vaardigheden hebt opgedaan die in deze nieuwe functie van pas komen. Probeer in dit onderdeel zowel kort en bondig als gedetailleerd te zijn.

Bijvoorbeeld:

  • In deze functie heb ik op eigen initiatief een nieuw belscript ontwikkeld voor de afdeling klantenservice. Dit idee is opgepakt en geïmplementeerd.

maart 2011 – januari 2019
JUMBO SUPERMARKTEN KLANTENSERVICE
Klantenservice medewerker
Breda; 8 jaar klantenservice medewerker geweest bij de Jumbo in Utrecht.

Opleiding klantenservice medewerker

juli 2011 – april 2018
Openbaar hoger onderwijs – Maastricht
VWO

Belangrijke vaardigheden om te noemen in je cv

Er zijn bepaalde vaardigheden en kwaliteiten die essentieel voor een baan als klantenservice medewerker.

  • Geduldig zijn
  • Helder communiceren
  • Positief taalgebruik
  • Mensenkennis
  • Doelgericht werken

Beschik je over deze vaardigheden? Dan doe je er goed aan om deze te noemen in je cv klantenservice medewerker.

Benoem je prestaties

Vergeet niet om daarna puntsgewijs een korte toelichting te geven op je vaardigheden. Dit doe je door bepaalde prestaties te vermelden in je cv. Ben je wel eens werknemer van de maand geweest? Of heb je tijdens je opleiding een professionele sales training gevolgd? Door deze prestaties te benoemen lever je als het ware bewijs voor jouw vermogen om klanten goed van dienst te zijn. Dit werkt gegarandeerd in je voordeel!

Pas je cv aan op de werkgever

Er zijn ontzettend veel bedrijven die een vacature hebben voor klantenservice medewerker. Maar ieder bedrijf is anders, heeft een eigen product, een eigen identiteit. Daarnaast zijn ook lang niet alle vacatures voor klantenservice medewerker hetzelfde. Soms is een bedrijf op zoek naar iemand die klanten ook kan adviseren. Een ander bedrijf heeft meer baat bij iemand die op termijn een team kan aansturen. Daarom is het belangrijk om de vacature goed door te nemen voordat je begint met schrijven.

Dus, pas jouw cv zo goed mogelijk aan aan de wensen van de werkgever. Hiermee vergroot je jouw kansen op het vinden van een baan als klantenservice medewerker. Veel succes!

Danielle Bisschops: